Dette har vi gjort

Nordmøre Krisesenter

I 2022 tok vi stolthet i å gi krisesenteret en revitalisert visuell identitet, som på en klar og profesjonell måte reflekterer senterets grunnleggende misjon og verdier.

Nordmøre Krisesenter

Nordmøre Krisesenter IKS står som et viktig vern for innbyggere i regionene Kristiansund, Aure, Averøy, Smøla og Tingvoll, og tilbyr beskyttelse til dem som er rammet av vold i nære relasjoner. Som et gratis, lavterskeltilbud er krisesenteret en viktig støttestein for mange, og supplerer det offentlige hjelpeapparatet.

Logo og visuell identitet

Vi utviklet en ny logo, som illustrerer et sted for ly og gjenoppretting.

Gjennom vår designstrategi ønsket vi å kommunisere følgende:

  • Roen fra naturen: En følelse av å være borte fra kaos, finne pusten og samle seg.
  • Medmenneskelighet: Omtanke, forståelse og støtte i tøffe tider.
  • Beskyttelse og Sikkerhet: Et trygt tilfluktssted mot fare og uro.
  • Håp: Et lys i enden av tunnelen, en mulighet for en bedre fremtid.

Fargepalett

Vi utviklet en fargepalett som harmoniserer med senterets verdier. Den fremste grønne fargen står som et symbol for krisesenteret, mens bej fargen tilbyr en beroligende og imøtekommende tone. Våre valgte sekundærfarger bringer en friskhet som skiller seg ut fra logofargen, gir en følelse av fornyelse og mangfoldighet.

Logosymbol som dekorelement

Dette dekorelementet bærer essensen av krisesenterets identitet, og fungerer som et visuelt supplement som kan berike den visuelle kommunikasjonen.

No items found.

Har du et spennende prosjekt du har lyst til å sette i gang?

Ta kontakt på 71 20 29 70, send en mail til post@ekh.no eller fyll ut vårt kontaktskjema og la oss seile sammen mot suksess.

Takk, din melding ble sendt! Vi svarer deg så snart som mulig.
Uff da! Noe gikk galt.
Ved å klikke på "Godta" samtykker du i lagring av informasjonskapsler på enheten din for å forbedre nettstedsnavigasjon, analysere nettstedsbruk og bistå i våre markedsføringsinnsats. Se vår personvernerklæring for mer informasjon.