Nettsiden bør være et sentrum i din bedrifts markedsføring og markedskommunikasjon. En HUB som spiller på lag med alt engasjement du har, samt sier noe om hvem du er, hva du kan og hva du tilbyr. Vår kunnskap og erfaring hjelper deg med dette, og kan bidra til å gi deg etterlengtede fortrinn.
Når vi starter med en ny nettside, er å avdekke dine mål, målgrupper og hva du ønsker å si til dine kunder og interessenter det første vi starter med. Hvilken informasjon skal de finne, hvordan skal de oppleve nettsiden din, hvilket omdømme ønsker du å legge grunnlag for, hvordan vil du framstå?
Hvordan skal nettsiden bygges opp? Vi tenker på brukeropplevelser, universell utforming, god og oversiktlig struktur, spille på lag med Google, kampanjer, planlegge landingssider for markedsaktiviteter.
Nettsiden bør samsvare med resten av din grafiske profil. Designet bør være oppdatert. Husk at alle sider kan være det første din kunde ser. Ved organiske søk vet du aldri hvor din kunde lander først. Vi sørger for at kunde får bekreftet at han har kommet på rett sted, slik at du ikke mister ham unødig.
Bruk egne bilder, gnistrende bilder, foto som understreker budskapet, dokumenterer, selger og er i tråd med din grafiske profil. Bilder understreker budskapet, og gjør budskapet mer interessant. (Dårlige bilder har motsatt effekt).
Husk at 85 prosent av alle kjøpsprosesser starter med et Googlesøk. (Tenk bare på deg selv, gjør ikke du også det?) Det er derfor ekstra viktig å være synlig i organiske søk. Vi hjelper deg med hvordan du skal tenke og finne søkeord. Ofte benytter man selv «stammeord» som ikke er naturlig for kundene.
Skal du markedsføre deg på nett? For å være synlig kan det være smart å bruke deler eller mye av markedsføringsbudsjettet på nett. Google Ads eller sosiale medier. Vi hjelper deg gjerne med å komme i gang, går igjennom og lærer deg verktøyene. Du bestemmer budsjettet.
Ingen nettside blir optimal uten godt og relevant innhold. Fortell kunder, svar på spørsmålene du tror de har, lag gode landingssider for dine annonser, «call to action» -knapper og for organiske søk. Tenk innholdsmarkedsføring, gi kunden kunnskap han har behov for – han vil lønne deg senere, for dette er god service.
Det kan være smart å gå skikkelig igjennom nettsiden minst en gang i året. EKH Grafisk tilbyr serviceavtaler som innebærer at vi tar en gjennomgang hvert år, eller så ofte du vil. Da sjekker vi sikkerhet og personvern, at CMS moduler er oppdatert, alle linker fungerer, at siden er responsiv, designet oppleves moderne og oppdatert, innholdet er ryddig formatert, rask titt på SEO mm, og leverer en rapport som vi går igjennom med deg med forslag til tiltak om det trengs.
Ta kontakt på 71 20 29 70, send en mail til post@ekh.no eller fyll ut vårt kontaktskjema og la oss seile sammen mot suksess.