Er det viktig med symbol i logo?
Trenger man virkelig symbol i logoen? Er ikke en flott og unik skrifttype like gjenkjennelig? Opp igjennom årene har dette vært et tema mange ganger.
Trenger man virkelig symbol i logoen? Er ikke en flott og unik skrifttype like gjenkjennelig? Opp igjennom årene har dette vært et tema mange ganger.
I dag er svaret som oftest et tydelig JA! I dagens digitale verden har logoens utforming fått enda større betydning enn før.
Tidligere kunne en unik font og stil være nok til å gjøre en logo gjenkjennelig. Men i dag, med stor vekt på synlighet på digitale plattformer, må vi tenke annerledes når vi utvikler en visuell identitet.
I dagens digitale landskap er det ikke bare viktig å ha en unik og gjenkjennelig logo, men også å sørge for at den fungerer optimalt på alle plattformer. Et symbol i logoen som kan fristilles og brukes som et frittstående element, gir ekstra synlighet og gjenkjennelighet – selv i de minste formater.
Logoen er ansiktet til firmaet, og det første andre legger merke til. Det er selvfølgelig viktig at en god merkevare blir gjenkjent, men av og til må man fornye litt. Kanskje har det vært generasjonsskifte, fusjoner, sammenslåinger, produktportefølje er endret, eller den bare har gått litt ut på dato.
Ta kontakt på 71 20 29 70, send en mail til post@ekh.no eller fyll ut vårt kontaktskjema og la oss seile sammen mot suksess.